tisdag 17 mars 2015

Törs du svara på OP institutens frågor?

Hörde nyss på TV nyheterna att OP instituten får allt svårare att genomföra sina undersökningar, eftersom fler och fler vägrar att svara på deras frågor. Inte så konstigt tycker jag. Konstigare är att dom överhuvudtaget ens, får någon att svara alls. Vetskapen att TV, Aftonbladet och Expressen kan ha hela svarsblanketten både kopierad och insatt i tidningen borde avskräcka vem som helst. Före valet fick jag en blanket från SVT, som dom ville att jag skulle fylla i och sedan sända in till SVT. Vilket jag gjorde. Jag stod nämligen på Riksdagsvallistan för KD i Uppsala län. Vad jag inte hade räknat med var att min blanket skulle bli fotograferad och utsänd i både TV och alla tidningar i landet. Jag hade nämligen svarat på en fråga, vilket parti som var mitt andraval och där fyllt i SD. Detta gjorde att jag blev förföljd och utsatt för ett mediedrev av sällan skådat slag. Jag var tvungen att göra mig oåtkomlig och stänga av min telefon i 14 dagars tid. Att få se sitt foto i både tidningar och på TV aktuellt, för att ha vågat stå för sina åsikter och ärligt svarat på en ställd fråga, känns nog inte så lockande för de flesta människor, kan jag tänka mig. Nästan dagligen kan jag läsa här på FB att Sverigedemokrater misst sitt jobb, uteslutits från sina fackföreningar, inte fått hyra bostad, utstängts från att informera i skolor OSV listan kan göras väldigt lång. När man med vetskap att både Aftonbladet och Expressen ger vänsterextrema grupper betalt för att dessa ska olagligen hacka in sig på OP instituten och servera till dessa tidningar vilka som stöder och är medlemmar i Sverigedemokraterna. Så måste man ju ha förståelse över att folk vägrar svara på OP institutens frågor om vilket parti vederbörande sympatiserar med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar