tisdag 1 december 2015

Glad i dag.

I dag blev jag glad för en förlåtelsehälsning. Det var nämligen på så vis att vid senaste valet så stod jag på Kristdemokraternas valsedel till både riksdag och här i Älvkarleby kommun. Svt sände ut ett frågeformulär som man kunde fylla i om vad man stod i vissa politiska frågor. Sedan poängsattes man efter hur man svarat. Mitt resultat blev 86 poäng för KD och 84 poäng för SD. Men problemet var att man kunde skriva in vilket parti som var de andravalet och där skrev jag ärligt att det var SD. För detta blev jag utsatt för ett mediedrev utan motstycke. Min blankett visades upp i Aktuellt och jag blev tvingad att skriva en ursäkt till alla muslimer som eventuellt kunde ta illa upp av mina svar. När TV frågade min partiledare om hur han ställde sig till mitt agerande så svarade han "Vi får väl tala med den mannen", som om han inte skulle känna mig. Trots att jag var med och startade partiet en gång i tiden och jobbat helhjärtat i alla dessa år. Tidningar, radion och TV ringde som tokiga och sökte mig vilket gjorde att jag var tvungen att gå under jorden tills efter valet. I dag när kommunfullmäktige var samlade i biblioteket så skickade Moderaterna och allianspartierna en hälsning till mig och bad om förlåtelse över hur jag blev behandlad före valet. Klart man blir glad över sådant. Kan det bero på att Moderaterna börjar uppskatta att jag hela tiden har försökt bygga broar mellan Alliansen och Sverigedemokraterna? Hoppas att det i så fall börjar ge resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar