torsdag 19 januari 2017

Putin är ingen fiende till Sverige.

Jag hör nästan dagligen att Putin och hans Ryssland skulle lägga in falska nyheter här på FB. Men trots att jag sitter minst fyra timmar om dagen i alla veckans dagar i många års tid och dessutom har 5000 vänner här på FB, så har jag aldrig upptäckt att det skulle ha kommit några sådana falska uppgifter till min dator från Ryssland. Däremot så vet jag att det sitter en visselblåsare i Ryssland "Snowden" som riskerar livstids fängelse bara för att han sagt sanningen om hur USA avlyssnar nästan hela världens all datatrafik. Jag vet att en USA soldat med samvetskval talat om hur USA dödat cevila människor och för det blivit dömd till 35 års fängelse och Julian Assange riskerat livstids fängelse bara därför att han låtit allmänheten få veta vilka krigsförbrytelser som vissa soldater gjort sig skyldiga till. Ett enda ubåtsintrång från Ryssland har kunnat konstaterats och då var det en Rysk fyllegubbe som förde befälet över ubåten. Efter detta och även före, så finns det inte ett enda konkret bevis på att Ryssland skulle ha varit inne på Svenskt vatten med någon Rysk ubåt Ja Ryssland har övat luftangrepp mot Sverige, men det har även Sverige gjort mot Ryssland. När jag gjorde lumpen år 1958 så höll vi på att öva krig mot Ryssland i tolv månaders tid. Rysskräcken är nämligen som en obotlig sjukdom som drabbat Sverige ända sedan karl den tolftes dagar och det verkar inte finnas någon bot för denna fobi. Ryssarna har inte gjort någon ovänlig handling mot Sverige. Däremot så förbjuder Sverige Ryssland från att hyra Slite hamn för att lagra rör tillfälligt på. Detta däremot kan inte annat än betecknas som en ovänlig handling. När Sverige behövde lägga en elkabel över den ryska gasledningen i Östersjön så fick de JA på denna ansökan. Jag undrar vad Putin skulle svara om Sverige skulle göra en ny sådan ansökan för ännu en kabel som skulle gå över Nordstreams gasledning? Att sedan Ryssland signalspanar på Sverige är ju inte så konstigt med tanke på att Sverige gått partnerskap med Rysslands fiende nr ett, nämligen NATO. Dessutom signalspanar ju även Sverige på Ryssland. Det är väl ingen hemlighet? Det har ju Svenska folket vetat ända sedan ryssarna sköt ner det svenska catalinaplanet som höll på med signalspaning på andra sidan Östersjön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar